SHARE

To już trzy lata wspaniałej przygody z BMW 4 GranCoupe, przejechane prawie 100 000 km, ale to rodzi za sobą pewne obowiązki i wydatki. Serwisy czyli wymiana oleju i klocków, jeśli mamy wykupiony odpowiedni pakiet nas nie martwi, ale co roku ubezpieczenie i opony raz na kilka lat niestety trzeba kupić. I tu pojawia się pytanie, na które nie jeden użytkownik BMW musiał sobie odpowiedzieć – kupić nowe opony czy zmienić całe koła?, oczywiście na większe. Auto najczęściej z salonu odbieramy na felgach 18″, co gdy mamy jeszcze M pakiet czy M performance jest akceptowalne, ale dopiero większe koła 19″ czy 20″ dopełniają całość. Do tego nasze koła już trochę przeżyły, są trochę porysowane, może lekko poobijane. Popatrzcie sami jak duża to różnica w wyglądzie.

Kolejne pytanie, czy na takich dużych felgach można normalnie jeździć po naszych drogach? Dzięki uprzejmości BMW Premium Arena w Łodzi mogliśmy to sprawdzić sami i podzielić się z Wami naszymi obserwacjami. Specjalnie wybraliśmy trasę by sprawdzić je w zakrętach ale co ważne na gorszych drogach, które niestety się jeszcze w Polsce zdarzają.

Wnioski – na typowych dziurach nie zaobserwowaliśmy wyraźne odczuwalnego pogorszenia komfortu jazdy, oczywiście nie znaczy to że możemy wpadać w każdą dziurę nie martwiąc się o uszkodzenie felgi – chyba, że mamy odpowiednie ubezpieczenie ;-)

Jednak profil opony jest niski i trzeba o tym pamiętać. Natomiast dało się poczuć, że mamy lepsze warunki jezdne. Na koniec krótki filmik 4-ki w ruchu ;-)